"זה מדינה זה? זה חרא!"

student-fight4.jpg
מהפכה. הפגנת הסטודנטים בהפגנה להתפטרותו של אולמרט (צילם אותי: איתי חזן)

ווידאו מההפגנה במשטרע. אורג

”זה מדינה זה? זה חרא!“. כה אמר סבא שלי (אקס פלמ”חניק), כששאל למה אני לא באה לירושלים לבקר, ועניתי לו: “אתה יודע, לומדים, עובדים… מפגינים”. השיחה הסתיימה בהסכמה גורפת שאולמרט צריך להכנס לכלא. “אל תדאג סבא” אני מרגיעה אותו, “מי שהביא עלינו חרא, יקבל אותו חזרה. הגלגל מסתובב”. אני באמת מאמינה שהסטודנטים לא יפסיקו את המאבק עד שייקבלו את כל מה שהם רוצים – בין היתר את התפטרותו של רה”מ.
אתמול היו בעצרת בערך 200,000 איש. נסעתי עם רכב כריזה שליווה את הצעדה מאוניברסיטת ת”א לכיכר רבין. אודי נהג, ערן קישקש במקרופון, ואני הצטופפתי מאחור ליד הרמקולים. אחרי כמה דק’ של נסיעה (וכמה צעקות משוטרים לסגור את הדלת שהייתה פתוחה לרמקולים) וחיפוש אחר השיירה, שנראתה לנו מפוזרת מאוד, הצטרפה אלינו אורטל, שצלעה קשות ממנת יתר של הפגנות. בקול צרוד היא לקחה את המיקרופון מערן (שלוּ היה ממשיך להחזיק בו, עוד היו עוצרים אותנו על השטויות שהוא אמר לשוטרים) והתחילה לשיר ולצעוק ססמאות, ולעודד את הנהגים מסביב לצפור. רוב הנהגים הסתכלו ולא צפרו, היו עסוקים בשלהם. לעומת זאת אנשים שעברו ברחוב הביעו תמיכה: מילדות בנות 12 שהסתובבו עם החולצות האדומות של האגודה וצעקו “אין השכלה, אין מדינה” ועד לזקני השבט “אני פרופסור מאוניברסיטת ירושלים ואני תומך במאבק שלכם, אל תפסיקו וכל הכבוד. אפשר חולצה כמו שלכם?“.

student-fight1.jpg
אורטל בפעולה. הפגנת הסטודנטים בהפגנה להתפטרותו של אולמרט

השוטרים לא נתנו לנו להתלוות לשיירה והפרידו ביננו לבין הצועדים. התחלנו לנסות להשיג אותם דרך רחובות מקבלים ללא הועיל. ערן ירד מתישו מהרכב לצלם. כשחנינו והצטרפנו למפגינים בכיכר חלק מההמון התחיל כבר להתפזר. אבל המסה האדומה עוררה מחדש את האנשים. המשכנו לצעוד ברחובות מסביב וחזרנו לכיכר לחסום את אבן גבירול. סיפרו לי שהיום (שישי) האוניברסיטה העיברית בירושלים מתכננת לשבור שביתה. כבר שמעתי על הטכניון שניסה לשבור שביתה כמה ימים קודם. במקביל יוצאת ההודעה: “אזהרה: מי שלא יחזור ללמוד – יאבד את הסמסטר“. ההודעה הזאת כל כך מקוממת שהבוקר קמתי עם הרבה יותר מוטיבציה להצטרף באופן גורף למאבק הסטודנטים.

student-fight2.jpg
ערן בפעולה. סטודנטים רבים ניגשו לשאול לשלום אפו השבור מההפגנה הקודמת. נהיה סלב זה… 😉

למען הגילוי הנאות, איפה שאני לומדת אין שביתה. לא כי שברו אותה, כי זה לא מוסד השכלה ממלכתי. בעברי למדתי עיצוב גרפי ותקשורת חזותית, במכללה פרטית, כי אין מסלול כזה באוניברסיטה רגילה. היה לי מזל שסבא שלי פתח לי חיסכון ביום שנולדתי, והפקיד בו כסף מדי חודש במשך שנים רבות, עד שהתחלתי ללמוד. ככה יכולתי לשלם את השכ”ל. למזלי בפעם השנייה, ההורים שלי היו אז במצב שהם יכלו לעזור לי לכלכל את עצמי, כי בתור סטודנטית שעברה לגור בעיר בה היא לומדת, לא מצאתי עבודה קבועה או כזאת שמאפשרת לי גם ללמוד וגם להחזיק את עצמי בדירה+אוכל וחשבונות.
היום אני מאוד רוצה לחזור ללמוד ולעשות תואר במשפטים ומדעי המדינה, אבל אני לא יכולה. אי אפשר ללמוד לתואר ולהמשיך לעבוד בהיקף שעות שאני עובדת. החסכונות מסבא נגמרו על המכללה שעלתה בערך פי אחד וחצי מלימודים באוניברסיטה. העסק של הורים שלי נלקע לקשיים כלכליים אחרי המלחמה והם נאלצו למכור אותו. אין להם איך לעזור לי במימון הלימודים.

ונקנח בציטוט שלא צצוטט:

יולי תמיר טוענת שהסטודנטים מגזימים בדרישות: " לפי מחקר שעשיתי, לרובם יש שתי כליות תקינות ומוכנות למכירה"

    מתוך המוסף לשבת של “ידיעות אחרונות” מדור “מבקרי המדינה” 4.5.07

student-fight3.jpg
אדום בעיניים. הפגנת הסטודנטים בהפגנה להתפטרותו של אולמרט
___________________________________________________________________

88x311.png
ניתן לעשות שימוש בתמונות לפי התנאים האלו
.

Facebook Comments

עלינו הגר