פורסם ב-24 דקות
15/4/08
הכי קל לטאטא את הלכלוך מתחת לשטיח. מיסוד הזנות לאו דווקא אומר ניצול נשים והתעללות בנשים
המדינה קוראת לכם לאנוס! גברים חרמנים שלא יכולים לשמור את הזרג במכנסיים, צאו בהמוניכם ולכו לאנוס! תנו למקל הקסם להוביל אתכם אל הקורבן ואל הפורקן. כי אם תעמוד דעתכם על פורקן ותלכו לזונה, תשבו בכלא חצי שנה. בנוסף תשלמו לה אלף שקלקלים חדשים. קצת יקר לא? אז לכו לאנוס, כי על אונס תקבלו מקסימום חודשיים עבודות שירות. אם בכלל.
במקום לאמץ את הצעת החוק של ח“כ אלחנן גלזר מסיעת הגמלאים הקוראת למיסוד הזנות — שתאפשר לפקח עליה ולשחרר את הזונות מסרסוריהן — מאמצת הכנסת את הצעת החוק של זהבה גלאון מסיעת מרצ, המציעה להכניס למאסר של חצי שנה את מי שיילך לזונה. המדינה שולחת דה פקטו את שלוחי הרסן לאנוס. פשוט כי זה משתלם הרבה יותר. אל תתבלבלו, זה לא חוק שבא להגנתן של הזונות. הוא בעיקר יגרום לכך שלא תהיה להן פרנסה. ויותר נמוך מאיפה שהן היום אי אפשר לרדת.
בסוף מארס זומנו לכנסת שתי זונות, לדיון בחוק למיסוד מקור פרנסתן. הן ישבו שם וגוללו את סיפור חייהן האומלל, על המצוקה, ההשפלה והמכות שקיבלו. והגמלאי הנרגש משך את הצעת השמוק שלו בחזרה, מתרץ בכאבן את הזיוף בסוף הקונצרט עליו מנצחת הגברת גלאון, שעשתה שימוש זול ופופוליסטי בשתי בחורות מסכנות. סוג של זנות רגשית, לא? במיוחד כשהן מספרות איך, בלית ברירה, הן עצמן פנו לזנות. שמעו, אף אחד לא הצמיד להן אקדח לרקה. אני למשל הייתי מעדיפה כבר לנקות בתים. בחיי זה כסף טוב!
אפילו המדינה חושבת שניקיון זה עדיף, כי הכי קל לטאטא את הלכלוך מתחת לשטיח במקום לטפל בבעיה עצמה. מיסוד הזנות לאו דווקא אומר נירמול של ניצול נשים והתעללות בנשים. זה אומר לשחרר אותן מהתלות בסרסורים, לפקח על היגיינה בבתי הבושת ולספק אמצעי מניעה הולמים. לעומת זאת, החוק החדש לא אומר שיפסיקו ללכת לזונות או שהמקצוע הזה יעלם. כי הוא לא יעלם, לא ממדינת ישראל ולא מהעולם. כמה שיותר מהר נשכיל לטפל בזה, כך נחסוך לעצמנו הצעות חוק מטופשות ובלתי ניתנות לאכיפה. ובינינו, כל גבר בכנסת שיתמוך בחוק הזה הוא צבוע. וכל אישה שתתמוך בו היא טיפשה.
אז אל תתפלאו אם תשמעו איזה קול שאומר: “הלו גברת! תפתחי, זה אני! דוד־הכי־טוב־שלח־אותי לעשות איתך קומבינה במאה שקל, מאחורי הגדר. או מאחורי המקלט. העיקר שיהיה שם איזה מאחורי, שיהיה קל לדפוק”. כי כמה קל לדפוק את הנשים. לא משנה באיזו דרך ועל ידי מי, הכי קל לדפוק נשים. אבל זה כל כך גרוע כשזה בא מאישה שלא מבינה איזה נזק עצום היא עושה. כנראה שגם היא נדפקה. או כנראה שלא…
הרשי לי שלא להסכים איתך.
הטור שלך מניח מספר הנחות שלטעמי הן שגויות:
א. ישנם גברים שאינם שולטים בעצמם.
ב. אותם גברים כאשר הם חייבים להגיע לפורקן מיני חייבים לקיים יחסי מין.
ג. אם לא תסופק להם אפשרות סבירה לקיום יחסי מין תמורת תשלום (או בחינם) הם יאנסו.
ד. על כן, כיום ישנם פחות מקרי אונס בזכות הזונות.
ה. רוב הנשים שעוסקות בזנות עושות זאת מרצונן החופשי ולא עקב נסיבות חיים קשות.
אני לא מסכים.
א. מי שלא שולט בעצמו מן הראוי שיעשה כן או שישלח למתקני כליאה.
ב. אני לא חושב שיש כזה דבר.
ג. זה סתם פינוק, אפשר לאונן.
ד. רוב מקרי האונס אינם תוצאה של גברים שלא שלטו בעצמם, אלא גברים שלא קיבלו את מה שרצו מנשים שהם לרוב מכירים, או בתוך המשפחה. לא בגברים שטופי הורמונים שיצאו לרחוב ומשלא מצאו זונה – אנסו.
ה. לא יצא לי להכיר יותר מדי זונות, אבל רוב מה שראיתי לא היה נראה ממעמד סוציו-אקונומי גבוה.
ואסיים בעובדה ובתהייה –
בשבדיה חוקק חוק דומה לזה שרוצה גלאון לחוקק בארץ הוא מאוד מצליח שם והוא הוריד באופן משמעותי את השימוש באונס בתשלום, כלומר בזנות.
והתהייה-
בהשאלה מהכלל הקטיגורי של קאנט וממסך הבערות של רולס – האם את היית מוכנה “לעבוד “בזנות? האם היית מוכנה שחברתך הטובה? בתך? אמא שלך?
ישנן נשים באזור התחנה המרכזית הישנה בת”א שמכנות למצוץ עבור 5 ש”ח. קונדום מן הסתם לא בא בחשבון. ההתמכרות שלהן לסמים מחייבת אותן לקבל “לקוחות” ויהי מה.
בשביל לפתור לפחות חלק מהמצוקה שלהן יש לוודא שהן יקבלו מנות סם בחינם או בעלות סמלית. זו תהיה עזרה, או סוג של עזרה, עד הגמילה.
מסוד הזנות אומנם עשוי לשפר את מצבן של חלק מהזונות, אבל הזנות, בהגדרה היא אונס בתשלום.
זנות זה מוסד בעייתי. במיוחד כי קיים (הומצא?) על-ידי גברים, בשביל גברים והוא מנוהל בעיקר על-ידי גברים. ההצעה של זהבה גלאון מטופשת, זה ברור. כמובן שאני לא בא עם פתרונות, אבל אני לא יודע עד כמה מיסוד הזנות הוא רעיון חכם. זה עבד בשנים הראשונות בהולנד, עד שעל רחוב החלונות האדומים השתלטו ארגוני פשע גדולים ששמו שליטה ורווח לפני עיניהם בכל מחיר. התוצאה? הסחר בנשים בהולנד הוא מהגרועים בעולם. למה? פועלות זרות עולות פחות 😉 וכמו בכל מקום שתתקע מאפיונרים אחד עם השני, גם שם התחילו כל התחלואות שבאות עם העולם התחתון. המצב הגיע עד שהשלטון המקומי באמסטרדם התחיל לקנות נכסי נדלן ברובע החלונות האדומים, ולמכור אותו לאמנים צעירים במחירים מוזלים על-מנת לנקות את האיזור מהפשע המאורגן.
מהרגע שעיגנת את הזנות בחוק, הפכת אותה לעסק לגיטימי, עם כל הטוב והרע שבכך. הטוב אולי ישחרר את הזונות מהסרסורים (משהו שאני בספק רב לגביו), ישפר את מצב ההגיינה בבתי בושת ויספק אמצעי מניעה הולמים. הרע הוא שאנו חיים במדינה פקיטליסטית דורסנית, ובכלכלה כזו תחרות בין עסקים לא בוחלת באמצעים.
אני גם חושב שהפיסקה הראשונה היא טיפה פרובוקטיבית מידי (או שלא… והמבין…). כמו שכתב paryfon, ובניגוד למה שרואים בטלוויזיה/סרטים, אונס לרוב אינו אקט אימפולסיבי שבא מדחף מיני, אלא מעשה מתוכנן שעצם ביצועו מביא את המבצע לפורקן מיני. מה שלדעתי הרבה יותר מפחיד, אבל ניחא. מצד אחד אני לא חושב שזונות אי-פעם היוו את הפתרון לבעיית האונס (ולראיה, יש אנסים), אך מצד שני גם אין לי מושג אם בהיעדר זונות הבעייה תגדל.
אני ממש לא מסכים עם ההגדרה שזנות היא אונס בתשלום. אונס הוא סחר חליפין לכל דבר. מגעיל, אבל זה כך. רוצה להכניס את הסרסורים, התמכרות לסמים, ומצב סוציו-אקונומי גרוע לעניין? סבבה. בערך כמו ללכת לקנות דיסק צרוב בתחנה המרכזית. המוכרים נאלצים למכור סחורה לא חוקית בגלל מר גורלם, ובגלל שהם משלמים פרוטקשן לסרסורי התחנה המרכזית. ולידיעתך, נכון, אמנם זנות היא מקצוע עם תדמית מאוד שלילית, שכל מי שמתעסקת בזנות היא ממצב סוציו אקונומי נמוך. נכון, יש כאלה, והן הרוב, אך לא המוחלט. יש גם זונות שעושות כסף ממש טוב, נהנות מזה ועוזבות את זה בשלב כלשהו בחיים. בארה”ב זה הגיע למצב שכמו שסטודנטים ישראלים נוסעים לארה”ב לחודשי חופשת הסמסטר להרוויח את שכר-הלימוד לשנה הבאה, ככה סטודנטיות בארה”ב “הופכות” להיות זונות לחודשיים בדיוק מאותה סיבה. לטעמי להגיד שזנות היא אונס בתשלום זו דמגוגיה.
אממ… הכוונה הייתה היא שזנות היא סחר חליפין לכל דבר… 🙂
let me agree with you and disagree with this parfion dude.
the main reason to regularize prostitution is the simple reason that this is a thing that is happening and will go on happening with it or without it. all this questions of morality are the same as in drugs issues. and to look at all the women who have sex for money as victims it’s a bit too simple.
disclaimers:
1. Sweden is a horrible country when looking at your ability to do whatever you want ( the hardest and stupidest drug-policy in europe, much harder then France for exm).
2. I do know and knew many prostitutes. most of them weren’t very miserables. true that i don’t know the trafficed/ tahana merkazit ones, but the reason to regularization is to help these poor ones
3. The question whether i’ll agree that my sister/ mother/ doghter/ aunt/ grandma will do it is irrelevant.
I HAVE SPOKEN
הרשה לי שלא להסכים איתך.
ישנן תופעות לא מעטות שהאנושות חשבה שלא יעלמו, והרי זה פלא – הן נעלמו.
עבדות לדוגמא. עבודת ילדים שנעלמה כמעט לחלוטין בעולם המערבי. אין שום סיבה שהזנות תישאר, זה סתם פינוק שהוא תוצאה של עולם פטריארכלי.
אני גם לא מספיק שהשאלה המוסרית כאן היא זהה או דומה לסמים.
ראשית, בכל הנוגע לסם ניתן להבחין בין סחר לבין שימוש. בעוד שהסחר בסמים עשוי להביא לפגיעה באנשים מלבד הסוחר השימוש לא. על כן הפקדת הסחר בידי המדינה או בידי גוף המפוקח על ידי המדינה תמנע את הנזק הזה – ככלל.
לגבי זנות, גם אם תפקיד את ה”סחר” והסרסרות בידי המדינה לא תמנע את הפגיעה בזונות עצמן. זאת מכיוון שעצם העובדה שהן נאלצות לעסוק בזנות מהווה פגיעה.
בעוד שכאשר אדם משתמש בסם הוא יכול להזיק רק לעצמו, וכאשר מדובר בסם מסוכן מסוג מריחואנה הוא גם לא ממש מזיק לעצמו, כאשר אדם הולך לזונה הוא פוגע בה, מאחר שהיא אינה רוצה לשכב איתו ברוב המקרים, אלא רוצה את הכסף.
אני לא מקבל את הטענה שלך שזה לא רלוונטי אם היית מסכים שאמך/אחותך וכיוב’ יעסקו בזנות, אני חושב שזה מאוד רלוונטי, ועצם העובדה שלא הצגת שום הסבר לכך שזה לא רלוונטי מעוררת תהייה.
לדעתי רוב הנשים שעוסקות בזנות עוסקות בה כי אין להן ברירה וכי זה המקום אליו מגיעות נשים במצוקה.
רוב המשרות בשכר מינימום מאוישות על ידי נשים. בכל ארגון שאני נתקלתי בו, ועבדתי בכמה גדולים, תמיד נשים יאיישו את רוב התפקידים הזוטרים בעוד שגברים יאיישו את התפקידים הבכירים (אם יש לך ביקורת על הטענה הזו, תתייחס לעובדה שאני מדבר על הכלל. שרי אריסון או עפרה שטראוס הן לא דוגמא).
כך גם זונות המחמד שלך, שהן חיות מין מטורפות שעבורן סקס עם גברים, שמנים ומסריחים הוא משאלת לב. אני תוהה עד כמה הן נפוצות אותן חיות סקס, ועוד תהייה הנוגעת אליהן היא איזו תקיפה מינית הן חוו בחייהן, כי אין לי ספק שהן חוו לפחות תקיפה מינית אחת.
נוסף על כך, חלק גדול מהזונות הן זונות שעובדות במכונים ליווי מפוקפקים או בתחנה המרכזית והן קורבנות של סחר בנשים או התמכרות להירואין. זונות ה”צמרת” או הזונות “המאושרות” באמסטרדם הן מיעוט קטן בקרב כלל הזונות. לא אין לי נתונים בעניין הזה, אבל אם תתעקש אני אמצא.
ובהחלט מעניין אותי לדעת למה לא השאלה האם היית מוכן שאחותך/אמך וכיוב’ יעסקו בזנות אינה רלוונטית.
הזנות לא תעלם, אלא תשוב למקומה כמו באנגליה הויקטוריאנית – בתוך ביבי הפשע. נשים המשלימות הכנסה באמצעות מין בתשלום, תמצאנה את עצמן בסכנת חיים מדי יום. מיגור הזנות אפשרי כמו מיגור עישון גראס, כמו מיגור כל משתמשי ההרואין והקוק. במקום שמשטרה תתעסק בפשע אמיתי, היא תתעסק עכשיו גם ברדיפת מי שהולך לזונה. בכצם, לא כל כך אכפת לי מה שהכנסת תחליט, כי ממילא המדינה נמצאת במדרון חלקלק של התאבדות עצמית. אולי ככה יקוצרו הליכי הגסיסה.
עכשיו את מבינה למה התכונתי שזה המקום הכי חם ברשת?…י
הרשה לי להתמקד בדברים שעליהם אני לא מסכים איתך, כי הדברים שעליהם אני כן מסכים די ברורים. אולי אני אגלוש לדמגוגיה אם אזדקק לה, אבל אתה התחלת…
יש הרבה הרבה אמצע בין גוש אדם שנאנס עשרות פעמים ביום בתחנה המרכזית או במלון אופיר, לבין הנימפומנית העולצת למראה כל פין רופס. יש הרבה יותר מהסוג הראשון, כי זאת כנראה לא עבודה נעימה וכי נשים הן קבוצה חלשה שקל להשתמש בה. כמו שמהגרים הם קבוצה חלשה ולכן מנצלים אותם הרבה יותר מאשר אזרחים ותיקים.
יש בחירה. והזונות של מלון “אופיר” (מלון בדוי) בוחרות לעשות מה שהן עושות. מתוך שיקולים של רווח והפסד, של מה שהן יקבלו מול חוסר הנעימות שבעבודה. יש הרבה חוסר נעימות והרבה פעמים פגיעה בדימוי העצמי – ויש תועלת גבוהה מזו שמקבלים על עבודה נעימה יותר בתור מוכרת בפיצוציה.
אתה יוצא מנקודת הנחה שכל מי שמשלם תמורת זיון פוגע במישהו. אני לא חושב כמוך. יש הרבה שכן כי אנחנו יודעים שיש נשים שנפגעות. אבל יש כאלה שלא.
מה זה “אין שום סיבה שהזנות תישאר”?. זכותה של אישה להיות זונה. אני לא אומר שכל אישה רוצה את זה, או שאפילו חלק בינוני מהנשים רוצות את זה, או שזונות “רוצות” את זה – אבל כמה מתדלקים אתה מכיר שרוצים להיות מתדלקים? כמה תופרי-מכנסיים-בחצי-דולר-ליום בסין רוצים להיות כאלה?
מה ההבדל? שתופרי האדידס שאנחנו לובשים לבאצ’ו הם עבדים ומנוצלים ואני חי על הדם והזיעה שלהם. (טוב, אני באמת משתדל שלא). ומתדלקים? עובדים קשה יחסית ,משתכרים מעט יחסית – אבל זאת היתה הבחירה שלהם. או שבעצם לא? אם תשאל את המתדלק שלך, אולי הוא רצה להיות מנופאי או רקדן ג’ז, אבל המוצא שלו, ההורים שלו, הסביבה שלו, הגזענות כלפיו, כל אלה בעצם אף פעם לא נתנו לו סיכוי.
אבל הוא מתדלק. ולי חשוב שהוא יוכל להיות מתדלק בכבוד. כמו שחשוב לי שאשה תוכל למכור מין בתנאים הכי טובים לה. להפסיק למכור מין? קודם תשנה את התפיסה האנושית שמין הוא משהו שאנחנו רוצים וצריכים ומוכנים להשקיע בשבילו – 80 יורו במלון או שעות של חפירות במוח+סמסים מתוקים+עוד כמה שעות של חפירות במוח, או להתלבש יפה ולשים אפטר-שייב וחולצה מאממת.
כל עוד המין קיים בתודעה שלנו באופן מרכזי (והוא ישאר בתודעה שלנו כל זמן שתהיה לנו תודעה) הוא יהיה משהו שאנחנו רוצים. ועד אז הזנות תתקיים.
ואימי/ אחותי/ ביתי? אני אהיה לא מרוצה פחות או יותר באותה מידה אם הן יעבדו בעבודה אחרת שלא תשמח אותן או לא תביא להן הרגשה טובה. כנראה שהמחשבה שאתה מכוון אליה, “יש עכשיו זין בתוך הכוס שלה” אמורה לזעזע אותי, ופה נכנס העניין המוסרי. מה אני חושב לא רלוונטי בכלל לעניין – רק מה שאותה זונה משפחתית לכאורה חושבת.
יש עוד. אני שולח ואז אני אקרא מה כתבתי ונראה מה יש עוד.
אכן גלשת לדמגוגיה. לא שאני מבין איזה טיעון שלי היה דמגוגי (בטח לא דמגוגי כמו תופרי המכנסיים בסין בחצי דולר ליום) אבל ניחא. אני יכול להתמודד גם עם זה (ואני לא אטרח הרבה מעבר לזה, אין לי שמץ של ספק של נסכים וחבל לי על הזמן).
תן לי לראות אם הבנתי את דבריך –
– אתה מסכים שרוב הזונות עוסקות בכך מתוך ניצול מצוקה, מפני שהן חלשות ומפני שהן נשים, אלא שלשיטתך זה דומה לניצול מהגרים לעבודות לא נעימות, מפני שהם מהגרים קלים לניצול.
– אם אנחנו לא יודעים בוודאות על נשים שנפגעות מזנות, אתה מניח שאין (או שיש פחות ממה שאני חושב).
– על אף זאת אתה סבור שיש להן בחירה.
– זנות אינה גרועה יותר מעבודות אחרות באופן יחסי במדינות המערב (לדוגמא מלצרות או עבודה בתחנת דלק) או בעולם המתפתח (תפירת מכנסיים בסין).
– זנות עדיפה על עבודות מסוימות מאחר שהשכר שמשולם בה גבוה מאותן עבודות.
– על כן אתה לא רואה בעיה מיוחדת עם הזנות.
– כל עוד לבני אדם יהיה יצר מיני – תהיה זנות.
– יפריע לך שיקירותיך יעסקו בזנות בדיוק באותה המידה בה יפריע לך שהן יעבדו בעבודה אחרת שאינה נעימה להן (לדוגמא?).
ובכן הרשה לי שלא להסכים (ככל הנראה בפעם האחרונה, כפי שאמרתי, חוויתי את סאת ויכוחי הסרק שלי לכמה תקופות חיים, אני מנסה לקצץ) –
עוול אחד אינו מצדיק עוול אחר –
זה שיש רוצחים לא מכשיר את הגנבים (כן זו דמגוגיה, אבל לצורך הדוגמא). אדם המקנה חשיבות מסוימת למוסר שאינו אגוצנטרי יכול להבין שניתן להגדיר שני דברים שונים לחלוטין כבלתי מוסריים, ולתת את הדעת על הדרך לפתרונם.
אני לא מכיר את העובדות לאשורן –
אני כן מניח שרוב הנשים שעוסקות בזנות היו מעדיפות לעבוד בהיי-טק. או בעריכת דין (ואז הן אולי היו יכולות לבקר במלון אופיר כלקוחות, לך תדע), כרופאות, רואות חשבון או עורכות בעיתון של המדינה. אלא שלרובן המכריע של אותן נשים לא הייתה ההזדמנות לכך. אני מניח שאותן נשים היו מעדיפות לעסוק בעבודות שאינן זנות מעידה על כך שהן אינן מעוניינות לעסוק בזנות.
חופש הבחירה –
גם לילדים בהודו יש בחירה. הם לא חייבים לעבוד (או לקבץ נדבות). הם יכולים ללכת לבי”ס או לשחק עם חבריהם. אלא שאז למשפחה שלהם יהיה פחות מה לאכול.
אתה בעצמך אמרת – רוב הנשים שעוסקות בזנות לא מגיעות מרקע סוציו-אקונומי טוב. אתה בעצמך אמרת שיש בכך ניצול – אם זה ניצול – איפה הבחירה?
שהן יכולות להרוויח יותר מבתחנת דלק? רוב העובדים בתחנת דלק הינם סטודנטים -חיילים משוחררים או כפי שהגדרת – מהגרים. אני לא רואה פסול בכך שחיילים משוחררים או סטודנטים יעבדו באופן זמני בתחנת דלק (וחיילים משוחררים גם מתוגמלים בהתאם). מאוד מצער אותי לראות מהגרים שנאלצים לעבוד בעבודות מחורבנות למשך שנים ואינם מצליחים להתקדם הלאה.
וזו בעיה נוספת שעל הריבון לתת את הדעת, זה עוול שאינו שולל כהוא זה מהעוול שנעשה לנשים העוסקות בזנות.
בדיוק כמו העוול של הסווט-שופס בסין.
אם היה פתרון ראוי למצב הזה, הייתי מציע אותו. גדולים וטובים ממני לא מצליחים למצוא פתרון לזה.
אתה יכול ללכלך על השוודים עד מחר, הפתרון שלהם עובד. זה שיש להם בעיות התנהגות אחרות, זה לא ממש רלוונטי.
התמורה הנאותה בזנות –
מעט מאוד זונות מרוויחות יפה. הרוב לא. הרוב הן זונות של מציצה בחמישה שקלים וזיון בשמונה. וגם אם זה 100 ש”ח לזיון (בוא נניח שזה איפשהו הממוצע) זה לא כל כך הרבה. כי זונות שמרוויחות את הסכום הזה בד”כ יאלצו לשלם חלק נכבד ממנו לסרסור והנה זה מתכווץ.
וגם אם הייתי מניח שהסכום היה מרפא את הפגם המוסרי שבשלילת הבחירה החופשית שלהן, עדיין יש כאן בעיה מגדרית. לא לחינם רק נשים עוסקות בזנות (מספר הגברים זניח לחלוטין).
בוא נאמר שאם גברים ונשים היו עוסקים במידה שווה בזנות זה היה מטריד אותי פחות (לא יותר מניצול של מהגרים או עובדי תחנות הדלק המסכנים).
ולבסוף, וזה העיקר לדעתי –
זנות אינה עבודה אחרת.
איננו רואים באותו האופן אדם המאלץ אדם אחר להגיש לו אוכל כפי שאנחנו רואים אדם המאלץ אדם אחר לספק לו שירותי מין. אין דין מציצה כדין תדלוק.
החברה תופסת את זה כפסול. גם אם אני ואתה אולי לא, זה ממש לא משנה, רוב הפרטים בחברה כן רואים הבדל בין הפעולות.
כלומר –
א. בני אדם מעדיפים לבחור את הפרטנר עימו יחליפו נוזלי גוף.
ב. בני אדם גם מעדיפים לבחור את האדם לו יגישו ארוחת צהריים.
ג. רובם המוחלט של בני האדם יעדיפו להגיש להגיש לאדם זר ארוחת צהריים מאשר למצוץ לו.
ד. על כן, מציצה בכפייה או בחצי כפייה גרועה יותר מהגשת ארוחת צהריים בכפייה או בחצי כפייה.
הכסף מרפא את העוול?
אני לא מסכים.
אני באופן אישי הייתי מעדיף שהאנשים היקרים לי יגישו ארוחת צהריים לאנשים זרים מאשר ימצצו להם, גם אם הם יסבלו למדי מהגשת ארוחת הצהריים. לא יודע איך זה אצלך, אבל זה אני.
וחוץ מזה, שיאוננו. מה רע? יש כאלה שמעבירים כך את כל חייהם.
כשימאס לך מויכוחי סרק השמש תימס והפלסטינים יעשו חשבון נפש. לי ימאס קודם…
לא ציפיתי שמישהו מאיתנו ישנה את דעתו, אז אני אענה ספציפית:
– אתה מסכים שרוב הזונות עוסקות בכך מתוך ניצול מצוקה(ליאור: כן, זה המצב עכשיו. מצב שצריך להשתנות), מפני שהן חלשות ומפני שהן נשים, אלא שלשיטתך זה דומה לניצול מהגרים לעבודות לא נעימות, מפני שהם מהגרים קלים לניצול.(ליאור: כן)
– אם אנחנו לא יודעים בוודאות על נשים שנפגעות מזנות, אתה מניח שאין (או שיש פחות ממה שאני חושב). (ליאור: מאיפה הבאת את המסקנה הזאת?)
– על אף זאת אתה סבור שיש להן בחירה. (כן, לחלק מהן)
– זנות אינה גרועה יותר מעבודות אחרות באופן יחסי במדינות המערב (לדוגמא מלצרות או עבודה בתחנת דלק) או בעולם המתפתח (תפירת מכנסיים בסין).(בהחלט. וחוץ מזה להיות “כח עבודה” בעולם המתפתח[הבלתי מפותח] זה אניווי לא כיף גדול)
– זנות עדיפה על עבודות מסוימות מאחר שהשכר שמשולם בה גבוה מאותן עבודות. (לא. אני אומר שבמצב תקין זה יהיה כך. אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש זונות של מציצה בחמש שקל וזונות של 4,300 דולר ללילה, כמו שברור שהזונות המליונריות הן פסיק קטן בתוך עולם של ניצול. עדיין זונה זה לא רק נרקומנית בלי שיניים)
– על כן אתה לא רואה בעיה מיוחדת עם הזנות. (אני לא רואה בעיה בעצם קיומה של זנות מכל הסיבות שמניתי ואחרות)
– כל עוד לבני אדם יהיה יצר מיני – תהיה זנות.(כל עוד לבני האדם תהיה תודעה תהיה זנות ומכאן כל עוד בני אדם יתרגשו ממין ולא ינענעו את אבריהם זה בתוך זו רק לצורך התרבות)
– יפריע לך שיקירותיך יעסקו בזנות בדיוק באותה המידה בה יפריע לך שהן יעבדו בעבודה אחרת שאינה נעימה להן (לדוגמא?). היות והן חיות או תחיינה (או היה להן פוטנציאל לחיות) בעולם המערבי זה יפריע לי אפילו פחות. למה זה כן יפריע לי: כי זו עדיין לא עבודה שנחשבת מכובדת וזו לא עבודה עם אפשריות להתפתח ולהגשים את עצמך. והיא גם לא נראית לי נעימה כל כך. אבל אנחנו לא מדברים על זנות – מכובד או לא. ומה יפריע לי ומה לא זו שאלה שממשיכה להיות לא רלוונטית.
ונסכם בסיכומך:
ד. על כן, מציצה בכפייה או בחצי כפייה גרועה יותר מהגשת ארוחת צהריים בכפייה או בחצי כפייה.***מציצה בכפיה זה ברור. אנחנו לא מדברים על כפיה ומין תמורת תשלום הוא לא בהכרח כפיה. הכסף לא אמור לפצות על העוול. הוא תשלום על משהו שאתה עושה***
המרחק בין האמונה הצדקנית “כל מין הוא אונס” לבין “כל מין בתשלום הוא אונס” הוא קטן מאוד.
אני שמח שאתה חושש בנוגע למדרון החלקלק אשר יובילני למחשבה שכל מין הוא אונס, אבל כידוע לך, לא כל מי שמתחיל בגראס גומר בהירואין.