שטיפת מוח

את הקטע המוצג למטה מצאתי בעיתון “מעריב לנוער” במדור “עצה אישית” מאת הפסיכולוגית מיכל זילכה. האמת, שקצת מתחיל להשבר לי משטיפות המוח נגד קנאביס ותוצריו. אבל אני חושבת שמגיע לילדה הזאת תשובה קצת יותר ראלית, פחות “אל-סמית”. אני אמנם לא פסיכולוגית, אבל נראה לי שבנושא הזה אני קצת יותר מומחית.

עצה אישית / מאת הגר צימרמן

למרות רצונך לעזור לאחיך דרך פניה לעיתון נוער, צר לי לאכזב אותך. לא רק שאין לך את הכלים לעזור לו, גם לעיתון אין, זאת מכיוון שהעיתון מייצג את שטיפת המוח אותה מנסים במשך עשורים רבים להחדיר למוחך מגיל צעיר. אין לך מה להיות שטינקרית ולרוץ לספר להורייך. את צודקת, זה סתם יעשה בלאגן, אלא אם הורייך הם אנשים נאורים המבינים כי אין כל רע בשימוש בסמים רכים, נהפוכו, עדיף שיצרוך אותם על פני אלכוהול. אלכוהול הוא הגורם מספר אחת לתאונות דרכים, גורם מספר אחת לאלימות ולשיקול דעת מוטעה.

כתבת “חייו של אחי יהרסו”. כן הם יהרסו אם תמשיכי להציק לו. אחיך בן 23, הוא אדם בוגר וזכותו לעשות כפי שהוא מחליט, בטח לא כפי שחושבת אחותו הקטנה שמוחה נשטף בדיבורים סטייל “אל -סם”.
חשבת על כך שהורייך לא רואים את הדברים בצורה כה קיצונית כמוך? כתבת שגם הוריך חושדים בו… לוּ היו רוצים, היו מדברים איתו על כך מזמן. זה כנראה לא נראה להם כבעיה.

תגובתו של אחיך להתערובותך צפויה וברורה. זה לא עינייך!
אחיך לא יתמכר לסמים. לפי תיאורך (“בקבוק עם חור וקש”) אחיך מעשן חשיש או גראס במכשיר הנקרא “באנג”. הבאנג הוא מכשיר החוסך בחומר לעומת צורת העישון השניה והיא “הג’ויינט” ( או צינגלה, טילון, ספליף, ג’וני וכו’). חשיש ומריחואנה אינם ממכרים פיזית. אם את חוששת מהתמכרות נפשית, תתחלי לדאוג גם כשהוא יהיה יותר מידי על המחשב או יאהב אוכל מסויים בצורה קיצונית.

אל תתקשרו ל”אל סם”
זו שגיאה חמורה. אין להם שום כלים אמיתיים ל”עזור” לכם. נהפוכו הם יכולים לגרום לחייו של אחיך להפוך לסיוט ואז הוא עלול להשתמש בסמים קשים יותר, כי הוא באמת ירצה לברוח.

חוצמיזה, מה את מחטטת לו בחדר? לא שמעת על המושג “פרטיות “?

* הערה לפסיכולוגית מיכל זילכה, הייתי ממליצה לך לא לכתוב בנושאים בהם אינך בקיאה. גיבוב שטויות על התמכרויות לחומרים לא ממכרים לא מוסיף לך ערך. או כמו שחכם סיני ( או סתם חכם אחר) אמר פעם – ‘ אם אין לך משהו חכם להגיד, עדיף שתשתוק’.

drugs2.gif

מתוך”עצה אישית” מעיתון “מעריב לנוער”

Facebook Comments

עלינו הגר